Szanowni Państwo !

Podaję kolejną tematykę do realizacji w domu.

5 i 6 latki

Poniedziałek – 04. 05.

Słuchanie piosenki „Najpiękniejsze miejsce świata” – ( httos://www.mac.pl/edukacja przedszkolna/piosenki – zalogować się jako Rodzic); rozmowa na temat piosenki: O jakim miejscu jest piosenka?; Jakie ono jest?; Co to znaczy, że mamy „swój kawałek Polski”?

 Zabawa ruchowa „Spacer krętą uliczką” ( na zasadzie „ciuciubabka” – kierowanie głosem np. 4 kroki w prawo, w lewo, do przodu ).

Słuchanie wiersza M. Strękowskiej – Zaremby „Małe miasteczko”:

    W małym miasteczku nie ma wieżowców,

    schodów ruchomych ni zoo,

    lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,

    które śpiewają wesoło.

Dokoła rynku stoi rząd domów

w siedmiu kolorach tęczy;

ruch jest nieduży, spokojnie, miło,

czasami pszczoła zabrzęczy.

    Czyste powietrze pachnie zielenią,

    na niebie świeci słoneczko,

    wszędzie jest blisko, ludzie się znają,

    dbają o swoje miasteczko.

Rozmowa na temat wiersza: Jak wygląda małe miasteczko?; Co ono przypomina?; Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku / na wsi? Jakie są różnice między miasteczkiem / wsią, a dużym miastem?

Wyjście z domu – oglądanie i porównywanie budynków mieszkalnych na sąsiednich posesjach; zwracanie uwagi na budownictwo; obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie; zabawy ruchowe. Powrót – Kp cz. IV s. 20, wg poleceń.

Wtorek – 05.05.

Wypowiadanie się dzieci na temat swojego miejsca zamieszkania: np. Co się najbardziej podoba w naszej miejscowości?; Co się w niej znajduje? Z czego jest znana? Kp cz. IV s. 21 wg poleceń.

Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 i przedstawianie działań w zapisie ( wymyślać zadania tekstowe lub podawać liczby do policzenia; dziecko zapisuje działania w zeszycie lub na kartce i odczytuje zapis ).

Wykonanie z papieru techniką origami „Samolotu”. Zabawy na świeżym powietrzu – sprawdzanie lotności samolotu, mierzenie krokami odległości na jaką poleciał, pobijanie własnych rekordów itp.

Kp l i l cz. II s. 75 wg poleceń.

Słuchanie piosenek w wykonaniu zespołów ludowych, oglądanie strojów ludowych z różnych regionów Polski – wskazać strój rzeszowski ( Internet ). Kp cz IV s. 22 wg poleceń.

Środa – 06.05

Wykonanie grzechotki ( puszka po napojach, plastikowa butelka, różne nasiona ). Zabawy przy piosence „Najpiękniejsze miejsce świata”z wykorzystaniem grzechotki ( poniedziałek ).

W mieście czy na wsi –Kp cz. IV s. 23 wg poleceń. Zabawy na świeżym powietrzu. Wykonanie pracy plastycznej techniką wydzieranki z kolorowego papieru, pod hasłem „Herb naszej miejscowości” – Kp cz IV s. 24 ( po narysowaniu wykleić elementy drobno rwanym papierem kolorowym; wyjaśnić co to jest herb !!! ). Ćwiczenia w czytaniu ( dowolny tekst ).

Czwartek – 07. 05

Kp cz. IV s. 25 wg poleceń.

Nauka rymowanki metodą ze słuchu:

   Chociaż jestem mały/a

   to swój adres znam.

   Do domu potrafię

   drogę wskazać sam/a.

Podawanie własnego adresu ( imię i nazwisko, nazwa miejscowości, numer domu ).

Słuchanie opowiadania S. Szuchowej „Przygoda z małpką” – ( Internet – Przygoda z małpką tekst ). Rozmowa na temat opowiadania. Powtórzenie własnego adresu. Wykonanie koperty z adresem.

Dowolne zabawy ruchowe lub zabawy na świeżym powietrzu. Wykonanie albumu swojej miejscowości z wcześniej nagromadzonych materiałów.

Kp cz. IV s. 26 wg poleceń.

 Piątek – 08. 05

Ćwiczenia grafomotoryczne – Kp cz. IV s. 27 wg poleceń.

Nauka wiersza E. Stadmuller „Kim jesteś?” fragmentami, metodą ze słuchu.

Czy wiesz kim jesteś?

  To oczywiste!

Co ci jest bliskie?

  Znaki ojczyste.

  Ojczyste barwy biało – czerwone.

  Ojczyste godło – orzeł w koronie.

  Ojczyste w hymnie – mazurka dźwięki,

  no i stolica – miasto syrenki.

  I jeszcze Wisła co sobie płynie:

  raz na wyżynie, raz na równinie,

  i mija miasta prześliczne takie…

Już wiesz, kim jesteś?

  Jestem Polakiem.

Rozmowa na temat wiersza: Co jest bliskie osobie z wiersza?; Jakie są znaki ojczyste?; Co jest jeszcze bliskie?; Kim jest osoba z wiersza?; A kim ty jesteś? – Kp cz. IV s. 28 ( wyjaśnić pojęcia: Bałtyk – polskie morze, Wisła – najdłuższa rzeka Polski, Tatry – polskie góry, stolica – Warszawa największe miasto ) wg poleceń.

Wymienianie przez dziecko nazw wszystkich miesięcy roku w poprawnej kolejności – określanie , którym z kolei miesiącem jest maj. Zabawy na świeżym powietrzu.

4 latki

 Poniedziałek 04. 05

 Słuchanie piosenki „Tu mieszkam” ( adres jak u 5 i 6 l ); rozmowa na temat piosenki: O czym jest ta piosenka?; Jak się nazywa miejscowość, w której mieszkamy?; Jakie ciekawe miejsca się tu znajdują? Co oznacza słowo „ojczyzna” – wyjaśnić.

Pozostałe treści jak u 5 i 6 l ( bez kp ).

Wtorek 05. 05

 Zabawa słowna „Prawda – nieprawda” np. Moja miejscowość to duże miasto. ; W mojej miejscowości jeżdżą autobusy. Przez moją miejscowość przejeżdża pociąg. (Wymyślić inne zdania ).

Wykonanie latawca z jednorazowej reklamówki – wyciąć z kolorowego papieru samoprzylepnego różne wzory; nakleić na reklamówkę; uchwyty związać sznurkiem. Zabawy na świeżym powietrzu – sprawdzanie lotności latawca.

Oglądanie krajobrazów przedstawiających góry ( albumy, czasopisma, Internet ). Budowanie z klocków góry – liczenie wykorzystanych klocków. Zabawy dowolne.

Środa 06. 05

 Jak u 5 i 6 l ( bez kp ) – piosenka „Tu mieszkam”.

Rysowanie i kolorowanie kredkami – Mój dom. ( Nazywanie i wskazywanie elementów domu oraz przypomnienie nazw figur geometrycznych: dach to trójkąt, drzwi to prostokąt itp.; zwrócić uwagę na otoczenie: drzewa, kwiaty, … ). Zabawy na świeżym powietrzu.

Czwartek 07. 05

Kp cz. II s. 42 wg poleceń.

Rymowanka, opowiadanie, zabawy dowolne jak u 5 i 6 l.

Piątek 08. 05

 Słuchanie wiersz „Kim jesteś?” ( jak u 5 i 6 l, można również nauczyć na pamięć, ale niekoniecznie). Pokazać na mapie Polski: Warszawę, Wisłę, Bałtyk, Tatry i wyjaśnić czym są – podzielić nazwy na sylaby oraz podać ich liczbę.

Kp cz. II s. 43 wg poleceń. Zabawy dowolne.

Pozdrawiam          

Beata Kusy