Easter / Wielkanoc

Słówka z języka angielskiego 

Easter – Wielkanoc

Oddział przedszkolny i klasa I

 

egg (eg) – jajko

rabbit (rabit) – królik

basket (basket) – koszyk

chick (czik) – kurczaczek

jelly beans (dżeli bins) – żelki

carrot (karot) – marchewka

daffodil (daffodil) – żonkil

lamb (lamb) – owieczka

tulip (tulip) – tulipan

Easter bunny (ister bani) – królik wielkanocny

Egg hunt (eg hant) – polowanie na pisanki

chocolate (czoklet) – czekolada

Uczniów klasy pierwszej proszę o wykonanie zadań w zeszycie ćwiczeń na str. 69 ćw. 1 i 2.

Słówka z języka angielskiego 

Easter – Wielkanoc

Klasa II i III

spring (sprink) – wiosna

bunny (bani) – królik

duckling (daklink) – kaczuszka

lamb (lamb) – owieczka

chicken (cziken) – kurczak

tulip (tulip) – tulipan

daffodil (daffodil) – żonkil

lily (lili) – lilia

basket (basket) – koszyk

egg (eg) – jajko

cross (kros) – krzyż

Jesus Christ (dżizys krajst) – Jesus Chrystus

Uczniów klasy drugiej proszę o zapoznanie się z lekcją świąteczną w podręczniku na stronie 71 i o wykonanie zadań w zeszycie ćwiczeń na str. 69 ćw. 1 i 2.

„Szkoła z TVP”

Już od 30 marca od godziny 8:00 ruszają pierwsze lekcje z TVP! Materiały będą emitowane od poniedziałku do piątku na ogólnodostępnych antenach Telewizji Polskiej. Znajdą się także na VOD.TVP.PL. To efekt podpisanego 27 marca porozumienia dotyczącego realizacji audycji oświatowych dla uczniów szkół podstawowych, między TVP S.A. i Ministerstwem Edukacji Narodowej.

Będzie można obejrzeć je na 4 kanałach: TVP3, TVP Rozrywka, TVP Sport oraz TVP Historia. Poza materiałami premierowymi, udostępnione zostaną także powtórki lekcji. Całość będzie można obejrzeć później na platformie VOD.TVP.PL

Zapraszamy do oglądania!

Pomoc dla uczniów i nauczycieli w zdalnym nauczaniu

Szanowni Rodzice i drodzy uczniowie!

Zdaję sobie sprawę, że nauczanie na odległość, jakie musimy obecnie realizować, sprawia wielu osobom poważne kłopoty. Wymagają one od uczniów i Was Rodzice wysiłku i poświęcenia dodatkowego czasu. Dziękuję Wam za ten wysiłek i mam nadzieję, że będzie on owocował w postaci przyswojenia sobie przez dzieci nowych wiadomości, umiejętności, które są przewidziane w programie nauczania.

Pragnę poinformować również, iż wszystkie zadania, które były zadane przez nauczycieli poszczególnych klas do wykonania zostaną sprawdzone i wystawione oceny cząstkowe po powrocie do szkoły.

Jeśli mają Państwo jakieś pytania lub problemy podaję telefony do wychowawców poszczególnych klas:

„0” młodsza – Bernadetta Stopyra 663 121 087

„0” starsza – Beata Kusy 606 368 157

Kl. I – Łucja Lasek 664 614 320

Kl. II i III Grażyna Pytel 509 907 086

Artur Grzywna 509 304 324

Wioleta Wróbel 783 110 641

W związku z pytaniami o rekrutacje do oddziału przedszkolnego, proszę się nie martwić wszystkie dzieci zostaną przyjęte do oddziału przedszkolnego, a karty zapisu uzupełnione w formie papierowej w terminie późniejszym.

Ponadto Ośrodek Kultury w Grodzisku Dolnym informuje:

W związku z zaistniałą sytuacją Ośrodek Kultury w Grodzisku Dolnym informuje, iż konkurs plastyczny na kartkę wielkanocną jest odwołany. 

Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za wyrozumiałość.

Wioleta Wróbel – dyrektor

Edukacja pozaszkolna na czas zawieszenia zajęć c.d. religia i język angielski

Witam
W związku z zawieszeniem nauki w szkołach chciałbym, aby przekazać rodzicom i uczniom Szkoły Podstawowej w Laszczynach, następujący zakres materiału, który uczniowie mogą realizować w domach.
„0” i przedszkole – 6 kolejnych katechez od ostatnio skończonej ( dla tych którzy mają podręcznik w domu).
Klasa I – katechezy nr 33-37 (z niebieskiego rozdziału)
Klasa II – katechezy nr 28-36 (z niebieskiego rozdziału, niektóre były już zrealizowane) oraz 54 w Wielkim Tygodniu
Klasa III – katechezy nr 33-40 oraz pozostałe pytania komunijne z podręcznika i od księdza. Proszę, by rodzice potwierdzili podpisem te pytania, które uczniowie znają.
Jest to czas trudny do zrozumienia dla dzieci i rodziców. Zachęcam do wspólnej modlitwy rodzinnej, lektury Pisma św. i uczestniczenia w uroczystościach religijnych za pośrednictwem środków przekazu.
Szczęść Boże!

Artur Grzywna – katecheta

Język angielski

„0” oddział przedszkolny

Zachęcam rodziców dzieci z oddziału przedszkolnego aby korzystali ze strony www.gov.pl/zdalnelekcje w celu realizacji podstawy programowej. Znajdują się tam ciekawe tematy zajęć, ćwiczenia, łamigłówki oraz gry utrwalające słownictwo z języka angielskiego.

Kl.1

Proszę o wykonanie zadań w zeszycie ćwiczeń str. 48 zad. 10, str. 49 zad. 11 i 12, str.50 i 51 cała.

Kl. 2

Słówka do nauki – Rozdział 6 podr. str.44:

He likes cheese! – On lubi ser!

  • bread (bred) – chleb, grapes (grejps) – winogrono, fish (fisz) – ryba, cheese (cziz) – ser, mushrooms (maszrums) – grzyby, strawberries (strołberis) – trskawki, chocolate (czoklet) – czekolada, ice-cream (ajskrim) – lody, cake (kejk) – tort
  • I like (aj lajk) – ja lubię, I don’t like (aj dont lajk) – ja nie lubię

Proszę o wykonanie zadań w zeszycie ćwiczeń str. 42 zad. 1 i 2, str.43 zad.3 (tylko podpisać słówka)

Kl. 3

Słówka do nauki – Rozdział 6 podr. str.44:

My hobbies – Moje hobby

– go camping (goł kemping) – pojechać na obóz, go cycling (goł sajklink) – kolarstwo, go fishing ( goł fiszink) – wędkarstwo, go hiking ( goł hajkink) – wspinaczka wysokogórska, go running (goł ranink) – bieganie, go swimming ( goł słimink) – pływanie,

– do karate (du karate) – ćwiczyć karate, do ballet (du balet) – ćwiczyć, do gymnastics (du dżimnastiks) – ćwiczyć gimnastykę, , have music lessons (chew mjuzik lesons) – mieć lekcje muzyki, have art lessons ( chew art lesons) – mieć lekcje plastyki, have Engish lessons ( chew inglisz lesons) – mieć lekcje angielskiego

Przypomnieć i powtórzyć dni tygodnia.

Proszę o wykonanie zadań w zeszycie ćwiczeń str. 42 zad. 1 i 2, str. 43 zad. 3 i 4, str.44 zad.5 i 6.

Edukacja pozaszkolna na czas zawieszenia zajęć c.d. klasa III

Klasa III

(materiał do Świąt Wielkanocnych)

(Dla osób posiadających w domu opowiadanie H. Ch. Andersena „Brzydkie kaczątko” lub mają możliwość wydrukowania w domu. Czytanka znajduje się na stronie internetowej  pod adresem https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/brzydkie-kaczatko.pdf)

Temat zajęć: Na wiosnę wszystko się zmienia.

Edukacja polonistyczna

  1. Po przeczytaniu opowiadania uzupełnij metryczkę lektury na str. 66 w Zeszycie ćwiczeń.
  2. Na podstawie lektury wykonaj pozostałe ćwiczenia na str. 66-67.

Uczniowie, którzy nie posiadają opowiadania są zwolnieni z pierwszego tematu zajęć.

 Temat zajęć: Co nas czeka w kwietniu?

Edukacja polonistyczna

  1. Przeanalizuj kartę z kalendarza poświęconą kwietniowi. Przeczytaj informacje jakie zachodzą w przyrodzie w podręczniku na str. 58-59.
  2. Na podstawie informacji z podręcznika wykonaj zadania w Zeszycie ćwiczeń na str. 68-69, Ćw. 1, 2. ( dla chętnych pozostałe ćwiczenia)

Edukacja plastyczna

Wykonaj w formacie A4 (blok rysunkowy) wiosenne drzewo – technika dowolna.

Temat zajęć: Wędrówki z kompasem.

Edukacja polonistyczna

  1. Przeczytaj opowiadanie M. Węgrzeckiej pt.: „Naprzeciwko północy” w podręczniku na str. 60-61. Odpowiedz na pytania znajdujące się pod tekstem.
  2. Na podstawie opowiadania uzupełnij Zeszyt ćwiczeń na str. 70, ćw. 1, 2 ( dla chętnych pozostałe)

Edukacja matematyczna

  1. Wprowadzenie pojęcia tona. Podręcznik str. 29.
  2. Zeszyt ćwiczeń str. 38. Ćw. 1, 2 ( dla chętnych pozostałe)

Temat zajęć: Podróżujemy po lądzie.

Edukacja polonistyczna

  1. Przeczytaj opowiadanie R. Witka pt.: „Duch pociągowy”. Odpowiedz na pytania umieszczone pod tekstem.
  2. Na podstawie przeczytanego opowiadania uzupełnij Zeszyt ćwiczeń na str. 72-73, ćw. 1, 2, 3 ( pozostałe dla chętnych).

Edukacja matematyczna

  1. Tworzenie liczby trzycyfrowej. Podręcznik str. 30 ćw. 1, 2 ( ćw. 3 dla chętnych)
  2. Zeszyt ćwiczeń str. 39 ćw. 1, 2, 3 ( ćw. 4, 5, 6 dla chętnych)

Temat zajęć: Statki na widnokręgu

Edukacja polonistyczna

  1. Przeczytaj wiersz T. Plebańskiego pt.: „ O statkach dużych i małych” w podręczniku na str. 66-67.
  2. Uzupełnij zeszyt ćwiczeń na str. 74-75 ćw. 1, 2, 3 ( ćw. 4, 5, 6, 7 dla chętnych)
  3. Dla chętnych. Przeczytaj wstęp opowiadania w podręczniku na str. 68. Wymyśl ciąg dalszy historii.

Edukacja matematyczna

  1. Dodawanie jedności, dziesiątek i setek do liczby trzycyfrowej i ich odejmowanie od takiej liczby. Podręcznik str. 31. Ćw. 1, 2 (ćw. 3 i 4 dla chętnych)
  2. Zeszyt ćwiczeń str. 41, ćw. 1, 2 ( ćw. 3 i 4 dla chętnych)

Temat zajęć: Na lotnisku.

Edukacja polonistyczna

  1. Przeczytaj opowiadanie R. Witka w podręczniku na str. 70-71. Odpowiedz na pytania zamieszczone pod tekstem.
  2. Na podstawie informacji z opowiadania uzupełnij Zeszyt ćwiczeń na str. 76-77 ćw. 1, 2 (ćw. 3 i 4 dla chętnych).

Edukacja matematyczna

Dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000 – dopełnianie do setek, odejmowanie od pełnych setek.

  1. Podręcznik str. 33. Ćw. 1, 2 (ćw. 3 i 4 dla chętnych)
  2. Zeszyt ćwiczeń str. 42-43, ćw. 1, 2, 3 (ćw. 4, 5, 6 dla chętnych)

Temat zajęć: Ciekawe pojazdy.

Edukacja polonistyczna

  1. Przeczytaj tekst informacyjny pt.: „Dziwne, niezwykłe, nietypowe” w podręczniku na str. 72. Odpowiedz na pytania zamieszczone pod tekstem.
  2. Uzupełnij Zeszyt ćwiczeń na str. 78-79, ćw. 1, 2 ( ćw. 3 i 4 dla chętnych)

Temat zajęć: Co jest naprawdę ważne?

Edukacja polonistyczna

  1. Przeczytaj opowiadanie B. Zagały pt.: „Mgły wachlarzem nie rozpędzisz” w podręczniku na str. 73- 74.
  2. Na podstawie tekstu uzupełnij Zeszyt ćwiczeń na str. 80-81, ćw. 1, 2, 3 (ćw. 4, 5, 6 dla chętnych)

Edukacja matematyczna

Dodawanie liczb w zakresie 1000.

  1. Podręcznik str. 34 ćw. 1, 3, 7, 10 oraz po kilka przykładów z ćw. 2, 4 78, 11.
  2. Dla chętnych Zeszyt ćwiczeń str. 44.

Temat zajęć: W świecie mitów.

Edukacja polonistyczna

  1. Przeczytaj opowieść W. Widłaka pt.: „Puszka Pandory” w podręczniku na str. 75-77. Odpowiedz na pytania zamieszczone pod tekstem.
  2. Na podstawie opowieści uzupełnij zeszyt ćwiczeń na str. 82-83 ćw. 1, 2, 3 (pozostałe dla chętnych)

Edukacja matematyczna

Odejmowanie liczb w zakresie 1000.

  1. Podręcznik str. 36, ćw. 1, 2, 4, 5.
  2. Zeszyt ćwiczeń str. 45-46 ćw. 1, 2, 3, (ćw. 4, 5, 6, 7 dla chętnych)

Temat zajęć: Fantastyczne dzieła architektury

Edukacja polonistyczna

  1. Przeczytaj teksty informacyjne dotyczące niezwykłych budowli w podręczniku na str. 78-79
  2. Na podstawie tych informacji uzupełnij zeszyt ćwiczeń na str. 84-85 ćw. 1, 2, 3 (pozostałe dla chętnych)

Edukacja matematyczna

Obliczenia w zakresie 1000

Podręcznik str. 37, ćw. 1, 2 (dla chętnych pozostałe)

Zeszyt ćwiczeń str. 47 – 48 ćw. 1, 2, 3 ( pozostałe dla chętnych)

Temat zajęć: Wizyta w teatrze

Edukacja polonistyczna

  1. Przeczytaj tekst M. Brykczyńskiego pt.: „Ale teatr” w podręczniku na str. 80-81. Odpowiedz na pytania dotyczące tekstu.
  2. Na podstawie informacji z tekstu uzupełnij zadania w Zeszycie ćwiczeń na str. 86 – 87 ćw. 1, 2, 3, ( ćw. 4 i 5 dla chętnych)

Edukacja matematyczna

  1. (Dla chętnych) Gra w żółte i zielone. – zeszyt ćwiczeń str. 50-51.

Temat zajęć: Magia teatru

Edukacja polonistyczna

Sprawdzam siebie – Zeszyt ćwiczeń str. 88-89

Temat zajęć: Nadchodzi Wielkanoc

Edukacja polonistyczna

  1. Praca z tekstem W. Widłaka pt.: „Wielkanocna niespodzianka”. Przeczytaj tekst w podręczniku na str. 82-83. Odpowiedz na pytania zamieszczone pod tekstem.
  2. Uzupełnij zeszyt ćwiczeń na str. 90 – 91 ćw. 1, 2, ( ćw. 4 dla chętnych)

Edukacja plastyczna

1.Praca plastyczna pt. „Kosz wielkanocny” w formacie A4 (blok rysunkowy) (technika dowolna)

Temat zajęć: Wielkanocne tradycje

Edukacja polonistyczna

  1. Przeczytaj tekst pt.: „Wielkanocne tradycje” w podręczniku na str. 84.
  2. Uzupełnij zeszyt ćwiczeń na str. 92-93 na podstawie przeczytanego tekstu. Ćw. 5, 6, 7 ( ćw. 8, 9 dla chętnych)

Edukacja pozaszkolna na czas zawieszenia zajęć c.d. klasa II

Klasa II

(materiał do Świąt Wielkanocnych)

Temat zajęć: Mój dobry i zły dzień.

Edukacja polonistyczna:

  1. Przeczytaj wiersz M. Bartkowicza w podręczniku na str. 59.
  • Wyjaśnij kogo nazywamy optymistą (na podstawie zachowania wróbelka). Kto jest przeciwieństwem optymisty?
  1. Zeszyt ćwiczeń str. 68.
  2. Zgromadzenie słownictwa określającego czas i następstwa czasowe, np. pewnego dnia, w środę rano, najpierw, następnie, potem, po chwili, później, na koniec.
  • Opowiedz przygodę Helenki na podstawie ilustracji z podręcznika na str. 60.Edukacja matematyczna
  1. Podręcznik str. 28.
  2. Dodatkowo dla chętnych zeszyt ćwiczeń str. 41.

Temat zajęć: Bezpiecznie na rowerze.

Edukacja polonistyczna:

  1. Przeczytaj opowiadanie W. Widłaka w podręczniku na str. 62-63.
  2. Na podstawie tekstu wykonaj zadania w Zeszycie ćwiczeń na str. 69

Edukacja matematyczna

  1. Podręcznik str. 29.
  2. Ćwiczenia str. 42.
  3. Dodatkowo dla chętnych zadania w podręczniku na str. 30

Temat zajęć: Co zrobić, gdy zdarzy się wypadek?

Edukacja polonistyczna

  1. Przeczytaj opowiadanie Z. Staneckiej pt.: „Bardzo ważny telefon” w podręczniku na str. 64-65. Odpowiedz na pytania zamieszczone pod tekstem.
  2. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń na str. 71.

Edukacja matematyczna

  1. Podręcznik str. 31. ćw. 1, 2. ( dla chętnych pozostałe)
  2. Ćwiczenia str. 43 ćw. 1,2,3 ( dla chętnych pozostałe)

Temat zajęć: Dzień odkrywców.

Edukacja polonistyczna

  1. Przeczytaj teksty informacyjne zapoznające ze sposobem udzielania pierwszej pomocy w wypadku zranienia, krwotoku z nosa, oparzenia, zadławienia, przegrzania – podręcznik str. 66-67.
  2. Zeszyt ćwiczeń str. 72. Ćw. 1, 2 ( dla chętnych 3, 4)

Edukacja plastyczna

Wykonaj komiks na temat udzielania pierwszej pomocy w formacie A4

Temat zajęć: Najważniejszy jest uśmiech.

Edukacja polonistyczna

  1. Przeczytaj opowiadanie E. Zarębskiej pt.: „Zosia i jej fiołkowy kapelusz” w podręczniku na str. 68-69.
  2. Na podstawie opowiadania wykonaj zadania w Zeszycie ćwiczeń na str. 74, ćw.1, 2 ( dla chętnych 3, 4)

Edukacja matematyczna

  1. Podręcznik str. 32. ( dla chętnych zeszyt ćwiczeń na str. 44)

Temat zajęć: Wiosna w sadzie.

Edukacja polonistyczna

  1. Przeczytaj wiersz D. Gellner w podręczniku na str. 70.
  2. Na podstawie wiersza uzupełnij zeszyt ćwiczeń na str. 76.

Edukacja matematyczna

  1. Podręcznik str. 33. ćw. 1, 2.
  2. Zeszyt ćwiczeń str. 45. ćw. 1, 2.

Edukacja przyrodnicza

Od kwiatu do owocu – zapoznaj się z etapami powstawania owocu w podręczniku na str. 71.

Na podstawie tekstu wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń na str. 77 ćw. 4. ( dla chętnych ćw. 5, 6)

Temat zajęć: Wiosna w polu i w ogrodzie.

Edukacja polonistyczna

  1. Zapoznaj się wiosennymi pracami wykonywanymi w polu i w ogrodzie na podstawie podręcznika str. 72.
  2. Na podstawie poznanych prac uzupełnij ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na str. 79 ćw. 1, 2 (dla chętnych ćw. 3)

Edukacja matematyczna

  1. Podręcznik str. 34. ćw. 1, 2, 3 ( dla chętnych pozostałe)
  2. Dodatkowo dla chętnych Zeszyt ćwiczeń str. 46.

Temat zajęć: Co słychać wiosną u zwierząt?

Edukacja polonistyczna

  1. Przeczytaj wiersz W. Chotomskiej pt.: „Dlaczego cielę ogonem miele?” w podręczniku na str. 74-75. Odpowiedz na pytania zamieszczone pod wierszem.
  2. Na podstawie wiersza wykonaj zadania w Zeszycie ćwiczeń na str. 80, ćw. 1,2, 3.

Edukacja matematyczna

  1. Podręcznik str. 36 ćw. 1, 2, 3.
  2. Dla chętnych Zeszyt ćwiczeń str. 47.

Temat zajęć: Sztuka pisania

Edukacja polonistyczna

  1. Uczymy się pisać opowiadanie.

Obejrzyj historyjki obrazkowe w podręczniku na str. 76. Spróbuj własnymi słowami opowiedzieć historyjkę przedstawioną na obrazkach.

  1. Spróbuj nadać tytuł historyjce.
  2. Zapoznaj się z 3 częściami, z których składa się opowiadanie na podstawie ramki w podręczniku na str. 76.
  3. Wykonaj ćwiczenie na str. 77.

Temat zajęć: Sprawdzam siebie. Zwierzęce rodziny.

Edukacja przyrodnicza

  1. Jak rozmnażają się zwierzęta? Przeczytaj teksty informacyjne na temat rozwoju ssaków, ptaków, płazów i owadów.
  2. Zeszyt ćwiczeń str. 81, ćw. 4, 5.
  3. Sprawdzam siebie – utrwalenie wiadomości przyrodniczych. – zeszyt ćwiczeń str. 82-83

Temat zajęć: Przygotowania do świąt Wielkanocnych

Edukacja polonistyczna

  1. Przeczytaj wiersz R. Plater pt.: „Wielkanoc” w podręczniku na str. 80.
  2. Na podstawie tekstu uzupełnij zadania w Zeszycie ćwiczeń na str. 84, ćw. 1, 2, 3 ( dla chętnych ćw. 4.)

Edukacja pozaszkolna na czas zawieszenia zajęć c.d. klasa I

Klasa I 

 CZWARTEK 26.03.2020

  Naucz się czytać P. s. 53

  • Przepisz z tekstu do zeszytu z pamięci 4 zdania.
  • Uzupełnij zeszyt do kaligrafii polonistycznej s. 47 – pamiętaj, aby pisać z pamięci i sprawdzić poprawność napisanych wyrazów.
  • Uzupełnij ćwiczenia matematyczne s. 52-53 

PIĄTEK 27.03.2020

Przeczytaj tekst P. s. 82-83. możesz poprosić Rodziców o pomoc podczas czytania.

  • Wyszukaj w tekście wyrazów z dwuznakiem „dz” i wypisz do zeszytu 10 wyrazów z nich.
  • Naucz się czytać fragmentu tekstu.
  • Uzupełnij ćwiczenia matematyczne s.54-55.

PONIEDZIAŁEK 30.03.2020

Uzupełnij ćwiczenia matematyczne s.56-57

  • Przeczytaj tekst P. S. 54 i porozmawiaj  z Rodzicami o bezpiecznym zachowaniu się w domu.
  • Naucz się pięknie czytać.
  • Porozmawiaj z Rodzicami/rodzeństwem o zachowaniu się dzieci na podstawie obrazków P. s. 55
  • Uzupełnij ćwiczenia polonistyczne s. 44-45.

WTOREK 31.03.2020

  • Uzupełnij ćwiczenia matematyczne s.58-59
  • Na podstawie ilustracji w P. S. 56-57 przypomnij sobie numery telefonów służb, które udzielają pomocy.
  • Napisz w zeszycie nazwy służb i numery telefonów.
  • Uzupełnij ćwiczenia polonistyczne s.46-47

ŚRODA 01.04.2020

  • Uzupełnij ćwiczenia matematyczne s. 60-61
  • Zapoznaj się z ilustracją i tekstem P. S.58-59
  • Spróbuj odpowiedzieć na pytania s.59
  • Napisz w zeszycie nazwy roślin uprawianych przez człowieka. Pomogą ci nazwy umieszczone    w P. S. 58
  • Porozmawiaj z Rodzicami o roślinach jakie uprawiają w ogródku przydomowym. Wspólnie             z nimi uzupełnij ćwiczenia polonistyczne s. 48-49

CZWARTEK 02.04.2020

  • Obejrzyj ilustrację na s.60 w podręczniku. Nazwij zwierzęta tam występujące, podziel ich nazwy na głoski.
  • Zapoznaj się z literą „ś Ś „
  • Przeczytaj tekst P. S.60, wyszukaj wyrazów z literą „ś”
  • Przepisz do zeszytu wyrazy z lewej strony tekstu.
  • Uzupełnij ćwiczenia polonistyczne s.50-51
  • Uzupełnij ćwiczenia matematyczne s.62-63
  • Naucz się czytać P. S.60

PIĄTEK 03.04.2020

  • Przeczytaj tekst P.s. 61. Poznaj inny sposób zmiękczania głoski „s” samogłoską „i”
  • Napisz w zeszycie sylaby miękkie:

                Sia, sio, sie, siu, się, sią, 

                Wyrazy z tymi sylabami:

                siała, siodło, Kasiu, siąpi, prosię

– Uzupełnij ćwiczenia polonistyczne s. 52-53

  • Uzupełnij ćwiczenia matematyczne s.64-65

PONIEDZIAŁEK 06.04.2020

  • Poznaj zwierzęta hodowlane P. S. 62-63. 
  • Wypisz w zeszycie nazwy ssaków i ptaków.
  • Ptaki hodowlane to: ………Ssaki hodowlane to: …..
  • Uzupełnij ćwiczenia polonistyczne s.54

     Przy wyliczaniu zastosuj przecinek.

       Naucz się czytać P. s.84

  • Uzupełnij ćwiczenia matematyczne s. 66-67

WTOREK 07.04.2020

  • Przeczytaj wiersz P. s. 64. Odpowiedz na pytania umieszczone pod wierszem i wykonaj ćwiczenie 1 na stronie 65.
  • Wykonaj ćwiczenie 2 i 3 P.S. 65 w zeszycie. Zwróć uwagę na spółgłoski miękki
  • Uzupełnij ćwiczenia matematyczne s. 68-69
  • Uzupełnij zeszyt do kaligrafii polonistycznej s.48

ŚRODA 08.04.2020

  • Porozmawiaj z Rodzicami o tradycjach i zwyczajach świątecznych.
  • Naucz się pięknie czytać wiersz Ps.74-75. Odpowiedz na pytania, które są pod wierszem.
  • Uzupełnij ćwiczenia matematyczne s.70-71
  • Uzupełnij ćwiczenia polonistyczne s.66, 67, 68, 69.

 

Edukacja pozaszkolna na czas zawieszenia zajęć c.d. oddział przedszkolny

SZANOWNI PAŃSTWO !

W związku z zaistniałą sytuacją proszę o realizację poniższej tematyki zajęć dzieci z oddziału przedszkolnego gr. starsza w domu.

Temat tygodnia Nowe przygody Olka i Ady

Karty pracy

Nowe przygody Olka i Ady – Litery i liczby
Wiosenne przebudzenia Cz. III s. 52 – 61

Obserwacja roślin w ogrodach – nazywanie roślin, określanie kolorów i budowy.

Cz. II s. 46 – 49; s. 50 – 51
Wielkanoc / trzy dni przed Świętami i trzy dni po / Cz. III s. 72 – 80

Zaangażować dziecko np. do malowania jajek, dekorowania babek, itp.

Cz. II s. 58 – 61; s.62 – 63

 

Wiosenne powroty Cz. III s. 62 – 71

W miarę możliwości obserwować powracające ptaki – nazywać je, zwracać uwagę na upierzenie.

Cz. II s. 52 – 55; s. 56 – 57
Wiosna na wsi Cz. IV s. 3 – 11

W miarę możliwości obserwować zachowania zwierząt i wyjaśniać powód ich hodowli przez człowieka.

Cz. II s. 64 – 67; s. 68; s. 69
Dbamy o przyrodę Cz. IV s. 12 – 19

Założyć dowolną hodowlę wg instrukcji np. cebuli, fasoli (s. 19 ).

Wykonać z dzieckiem flagę Polski.

Cz. II s. 70 – 73; s. 74

Proszę uzupełnić w Kartach pracy strony: 49 i 51; Litery i liczby strony: 42 i 43.

Zadania dla poszczególnej tematyki rozłożyć na czas jednego tygodnia.

Tematyki: „Wiosna na wsi” i „Dbamy o przyrodę” podaję na wszelki wypadek.

Pozdrawiam

Beata Kusy

 

Informacja o zasadach prowadzenia zajęć zdalnych

Drodzy Rodzice i Uczniowie!

Pandemia wywołana przez koronawirusa SARS-CoV-2 wprowadziła w nasze życie wiele zmian i związanych z tym utrudnień. Zawieszenie zajęć w szkołach wymusza na nas nauczycielach i na Was uczniowie nowy sposób realizacji treści edukacyjnych, które do tej pory były przerabiane podczas lekcji w szkole. Proszę Was abyście rzetelnie i odpowiedzialnie wypełniali polecenia nauczycieli, które publikujemy na stronie szkolnej.

Was Drodzy Rodzice, proszę, pomóżcie swoim dzieciom w rzetelnym wypełnianiu zadań oraz przyswajaniu materiału z konkretnych lekcji. Jeśli macie jakieś problemy czy pytania proszę o wysyłanie wiadomości na adres: splaszczyny@onet.eu

Postarajcie się, aby Wasze dzieci wypełniały polecenia nauczycieli jeśli to możliwe.

Pozdrawiam serdecznie i życzę cierpliwości oraz wyrozumiałości w wypełnianiu tych nowych obowiązków.

Ponadto

Lekcje z internetu
– rusza serwis gov.pl/zdalnelekcje
Zgodnie z podstawą programową

Na stronie www.gov.pl/zdalnelekcje można znaleźć propozycje dla uczniów wszystkich klas szkoły podstawowej i ponadpodstawowej, zgodne z aktualną podstawą programową. To treści, które mogą być wykorzystane w trakcie zdalnego nauczania.

Zachęcam również rodziców dzieci z oddziału przedszkolnego aby korzystali z tej strony w celu realizacji podstawy programowej. Znajdują się tam ciekawe tematy zajęć, ćwiczenia, łamigłówki oraz gry utrwalające słownictwo z języka angielskiego.

Pasma edukacyjne TVP

 

Od poniedziałku, 16 marca br. TVP, TVP ABC oraz TVP Kultura rozpoczynają emisję specjalnych pasm edukacyjnych dla dzieci i młodzieży. Oferta zawiera nie tylko filmy fabularne, dokumentalne, propozycje publicystyczne, ale również produkcje Teatru Telewizji, dostosowane do podstawy programowej. Zachęcamy do uwzględnienia materiałów prezentowanych na kanałach Telewizji Polskiej do zdalnej pracy z uczniami w czasie zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkołach.

Dodatkowym działaniem podjętym przez Telewizję Polską jest udostępnienie w paśmie TVP Vod czterech specjalnych kolekcji zawierających materiały podzielone na kategorie dostosowane zarówno do najmłodszych, jak i starszych uczniów. 

  1. Kolekcja dla dzieci  „To się nie nudzi” – bajki, filmy familijne, programy rozrywkowe, archiwalne seriale i  spektakle dla młodych widzów 
  2. Kolekcja z dziedziny kultury „Kulturalny rock szkolny” – magazyny i programy kulturalne, filmy i seriale dokumentalne, filmy i seriale fabularne oraz koncerty polskich i światowych artystów 
  3. Kolekcja z dziedziny historii „Lekcja Historii” – programy telewizyjne, filmy i serie dokumentalne, filmy i seriale fabularne, archiwalne i historyczne, Teatry Telewizji
  4. Kolekcja „Lektury na ekranie” – filmowe i serialowe ekranizacje lektur szkolnych oraz filmy dokumentalne o autorach z kanonu lektur.