W związku z udziałem w projekcie „Programista z klasą” na przełomie miesiąca września i października odbyły się zajęcia z programowania prowadzone przez przydzielonego trenera z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie. W zajęciach wzięły udział uczniowie z klas I-III wraz z nauczycielami.
Scratch – co to takiego?
Scratch to atrakcyjne narzędzie do nauki programowania, stworzony w celu nauczenia dzieci i młodzieży. Scratch umożliwia tworzenie własnych interaktywnych historyjek, animacji, gier oraz muzyki za pomocą skryptów układanych z gotowych bloków. Tworząc postacie i tła w projekcie można korzystać z bogatej biblioteki, pobierać grafikę
z pliku oraz tworzyć własne zasoby i modyfikować je w prostym edytorze. Scratch nie tylko zapewnia mnóstwo dobrej zabawy, ale równocześnie uczy kreatywnego myślenia, precyzyjnego wyrażania swoich myśli, wyciągania wniosków oraz uczenia się na błędach. Kiedy dzieci kodują w Scratchu, nie tylko dobrze się bawią, ale także uczą się poszukiwania sposobów rozwiązania problemów i nabywają umiejętności myślenia algorytmicznego.